FORMULA-1.SK


Denný archív článkov

<<  <  Jan 2019  >  >>
Po 7142128
Ut18152229
St29162330
Št310172431
Pi4111825 
So5121926 
Ne6132027 

     +- Filter kategórií
     +- Vyhľadávací filter


Hľadaj v:
 
OD:

DO:


Voľba štýlu


Predstavenia tímov 2009 - Ferrari
 Správa  16:13  16.1.2009   Autor: FORMULA-1.SK

Prvým tímom, ktorý predstavil svoj monopost boli úradujúci víťazi Pohára konštruktérov Ferrari. Tím z Maranella predstavil vynovený monopost, ktorý sa kvôli zmene pravidiel pomerne výrazne líši od svojich predchodcov. Zadné krídlo je užšie a vyššie, naopak predné je širšie a nižšie položené. Zmizli v posledných sezónách hojne používané drobné prídavné krídelká. Pôvodne sa plánovalo predstavenie vo Fiorane, ale nakoniec sa z dôvodu počasia uskutočnilo v Mugelle.

Po prvýkrát bol nasadený aj systém rekuperácie energie KERS. Niektoré tímy ho testovali už v decembri, Ferrari, ktoré ho vyvíja v spolupráca so spoločnosťou Magneti Marelli ho ale nasadilo až teraz. Vzhľadom k obmedzeniu testovania bude podľa predstaviteľov tímov dôležité, aby z nich vyťažili maximum a vyhli sa problémom. Systém KERS nechcú nasadiť do úvodných pretekov za každú cenu. Ďalšou viditeľno zmenou je nasadenie hladkých pneumatík - slikov, ktoré sú od tejto sezóny povinné.

Piloti nastúpia so štartovými číslami 3 a 4, pričom 3 bude mať trochu prekvapujúco Kimi Räikkönen. Je totiž zvykom, že nižšie číslo dostáva jazdec, ktorý v poslednej sezóne získal viac bodov, nie je to však žiadnym pravidlom, tímy môžu určiť inak, napríklad po dohode jazdcov. Ako prvý však otestoval monopost Felipe Massa. Podľa jeho slov sa nejaké problémy objavili, to je však na začiatku testovania normálne. Očarený bol najmä systémom KERS. Obaja piloti majú pred novou sezónou majstrovské ambície.

Ferrari pri prezentácii tiež oznámilo, že takmer určite nebude dodávať motory Honde, ako sa pôvodne predpokladalo na základe vyhlásení Rossa Brawna. To by mohlo znamenať, že Ferrari neverí v predaj serióznemu majiteľovi.


Technická špecifikácia F60

Prevodovka: sekvenčná poloutomatická sedemstupňová
Šasi: zložené z uhlíkových kompozitov
Brzdy: Brembo - ventilované karbńové kotúčové
Hmotnosť: 605 kg s pilotom
Kolesá: BBS
KERS: Ferrari a Magneti Marelli

Motor 056

Výkon: 750-770 koní (odhad)
Valcov: 8 Ventilov: 32
Hmotnosť: 95 kg
Objem: 2398 ccm
Vstrekovanie: Magneti Marelli
Palivo: Shell V-Power ULG-66L/2
Mazivá: Shell

Foto: TU

Komentáre k článku


Prezývka:
Email (nepovinný):
Reakcia na príspevok:


Text komentára:
:-):-(;-)!-)}-(:-0:-X:-D:-E8-I:-P%-)8-)(:CRY:)(:CONFUSED:)(:!!!:)(:???:)(:OK:)(:KO:)(:WINDOW:)(:QUICK-NICK:)

Kontrolný reťazec:

Odpíšte horeuvedený kontrolný reťazec:

      


© 2008 FORMULA-1.SK || VALID XHTML 1.0 || VALID CSS