FORMULA-1.SK


Denný archív článkov

<<  <  Mar 2024  >  >>
Po 4111825
Ut 5121926
St 6132027
Št 7142128
Pi18152229
So29162330
Ne310172431

     +- Filter kategórií
     +- Vyhľadávací filter


Hľadaj v:
 
OD:

DO:


Voľba štýlu


Coulthard spomína na pôsobenie v McLarene
 História  20:52  7.11.2008   Autor: FORMULA-1.SK

S kariérou 13-násobného víťaza Davida Coultharda sa viažu dva incidenty počas pôsebenia v tímu McLaren, kedy musel na príkaz tímu pred seba pustiť tímového kolegu Miku Häkkinena a prišiel tak o víťazstvo. Ide o Veľkú cenu Európy v Jereze v roku 1997 a VC Austrálie v Melbourne v r. 1998. Jerez boli posledné preteky sezóny a Melbourne prvé, incidenty sa teda odohrali v dvoch po sebe idúcich pretekoch.

David Coulthard spomína: "To v deväťdesiatomsiedmom ma poriadne zmiatlo, pretože sa predtým o tom vôbec nehovorilo, jednoducho prišiel v pretekoch ten povel. Veľmi ma to rozčúlilo. Jasne si spomínam, že moja vtedajšia americká priateľka kričala na Rona, že je kretén a podobné veci. A ja som si povedal: Má pravdu a nebudem jej hovoriť, aby prestala. Stalo sa mi to aj vo Williamse a bolo to naozaj nanič. Nikdy som to nepochopil, prečo by niekto mal chcieť takto vyhrať."

Čo by sa podľa Coultharda stalo, ak by odmietol poslúchnuť tím? "Hádal som sa s tímom o tom viac ako 20 kôl, pretože sa o tom nikdy nehovorilo. Vravel som si, prečo by som mal uhýbať? A pred tým ako som to nakoniec urobil, niekoľkokrát mi povedali, že vážne ohrozujem svoju pozíciu v tíme. Ale nie je to v mojej povahe, ísť proti ľuďom, s ktorými pracujem. Takže ak to bolo dobré pre tím, akokoľvek sa mi to nepáčilo, odmietnutie by bolo proti môjmu charakteru."

A čo Melbourne 1998? "Vtedy to bolo racionálnejšie. Naše auto bolo rýchle, ale nespoľahlivé, takže ak by sme išli na 100%, nedokončili by sme preteky. Bola to otvorená hra o pole position, ktorú som prehral. Ale potom sa to malo skončiť, keď Mika išiel na neplánovanú zástavku kvôli vlastnej chybe. Ron ale rozhodol, že sa poradie musí napriek tomu prehodiť a verejnosť i médiá nato oprávnene reagovali. Som rád, že vyšlo najavo, že to bol príkaz tímu, pretože ľudia už skoro zabudli, že F1 nie je individuálny šport."

Myslí si Coulthard, že by k situácii pristupovali v McLarene rovnako, keby boli úlohy obrátené? "Vždy mi sľubovali, že dostanem svoje víťazstvo naspäť, čo by znamenalo, že vyhrám na úkor Miky. Ale nikdy k tomu nedošlo. Vo svojej poslednej sezóne bol Mika v posledných pretekoch v Japonsku tretí a ja štvrtý, tak ma pustil pred seba. Gesto to bolo, ale určite to nebolo to isté."

Často sa spomína incident na VC Belgicka v r. 1999, keď sa im v súboji dotkli kolesá v prvej zákrute a Coulthard sa dostal dopredu. Čo sa stalo po pretekoch? "Na stupňoch víťazov sa so mnou nerozprával. Po oslavách som mu musel povedať - poďme to vyriešiť, pretože ty si prehral a ja som vyhral, čo odo mňa chceš?. Pamätám sa, že potom jeho inžinier išiel za mojím inžinierom Philom Phrewom a povedal mu 'Ak prehráme titul, bude to kvôli tebe'. Ja som si len pomyslel 'Choď do riti' a spomeň si na všetko, čo sme pre teba urobili. To je to, čo na ľuďoch nenávidím, keď vo svojej sebeckosti zabudnú poďakovať."

Coulthard sa vyjadril aj o šéfovi McLarenu Ronovi Dennisovi. Vo svojej biografii napísal, že "Ron je dobrý na zasnubách, ale horší v manželstve". V podobnom duchu sa nedávno vyjadril aj Juan Pablo Montoya. Coulthard vraví: "Myslím, že spoločensky to je výnimočný človek. A chcel by som, aby to vedelo viac ľudí. Rozprávali sme sa spolu, spomínali a debatovali o veciach veľmi neformálne. Ale v paddocku od neho nečakám ani dve slová. Je to ako Jekkyl a Hyde. Keď som u neho jazdil, stávalo sa, že sme sa doslova nerozprávali niekoľko Veľkých cien. A to je čertovsky matúce. Nemôžete mať čas na každého, ale toto je naozaj divné. A pokiaľ ste vnímaví k správaniu ľudí dôležitých pre vás život a kariéru, potom je to ťažké pochopiť. Strávil som hodiny snahou vysvetliť moje poňatie toto, čo on považuje za férovú hru. Ale ako mi raz povedal, vo výsledku ide o to, že sa vám to môže buď páčiť, alebo sa nato môžete vykašľať."

Komentáre k článku
© 2008 FORMULA-1.SK || VALID XHTML 1.0 || VALID CSS