Správa 17:37 16.1.2009 Autor: FORMULA-1.SK
Tretím tímom, ktorý predstavil svoj monopost je Vodafone McLaren Mercedes. Na monoposte sa vykonali veľké zmeny.
"Rozsiahle zmeny pravidel vyžadujú oveľa viac práce, toto sú najväčšie zmeny pravidiel za posledných 15 rokov", povedal šéf McLarenu Ron Dennis. Ten zostáva šéfom tímu už len do začiatku sezóny, potom sa chce naplno venovať pozícii výkonného riaditeľa McLaren Group. Majú niekoľko ambicióznych plánov, vrátane vývoja cestných vozidiel. Podľa slov Rona Dennisa by sa v prípade zotrvania na pozícii šéfa tímu nemohol týmto aktivitám venovať naplno. Jeho pozíciu prevezme Martin Whitmarsh, ktorý riadil čiastočne tím počas pretekov aj doteraz.
Monopost, ktorý McLaren predstavil je v poradí až druhý vyrobený. Prvý už čaká v portugalskom Algarve, kde ho zajtra otestuje Pedro de la Rosa. Vývoj nového monopostu bol náročný aj podľa šéfa oddelania motošportu Mercedesu Norberta Hauga: "Myslím si, že to bola jedna z najnáročnejších zím. Motory máme zmrazené, ale otáčky sa znižili na 18 000 a KERS je úplne nový. Je tu veľa práce, ktorú treba správne vykonať. Chlapci pracovali veľmi, veľmi tvrdo, s plným nasadením. Je to výrazná zmena pravidiel a myslím si, že vytvorili fantastické auto. Dúfame, že zajtra dosiahneme skvelé výsledky".
Podobne ako ostatné tímy sa musí tím prispôsobiť zmenám - motor bude musieť vydržať až tri preteky, jeho otáčky boli obmedzené na 18 000 ot./s a nebude povolené žiadne testovanie počas sezóny.
Technická špecifikácie MP4/24:
Prevodovka: sekvenčná poloutomatická sedemstupňováElektronika: McLaren Electronic Systems
Šasi: zložené z uhlíkových kompozitov
Brzdové doštičky a disky: Akebono
Hmotnosť: 605 kg s pilotom
Kolesá: Enkei
Tlmiče: Koni
Motor Mercedes-Benz FO 108W
Výkon: 760-780 koní (odhad)
Valcov: 8
Uhol valcov: 90°
Ventilov: 32
Hmotnosť: 95 kg
Objem: 2400 ccm
Palivo: Mobil 1
Mazivá: Mobil 1
Foto: TU