Správa 19:39 3.2.2009 Autor: FORMULA-1.SK
Tím BMW Sauber vyhral v roku 2008 prvé preteky a obsadil v konštuktérskom šampionáte tretie miestp. Teraz dúfajú, že nové auto ich privedie v roku 2009 ešte k väčším úspechom.
Po testovaní výrazne premeneného hybridu počas zimy, tím predstavil F1.09 ma predstavovacom ceremoniáli na okruhu v španielskej Valencii v utorok 20.1., za účasti pretekových pilotov Nicka Heidfelda a Roberta Kubicu.
S F1.09 sa uskutočnilo prvé zavádzacie kolo krátko potom a neskôr počas dňa začali testovací program. Šéf tímu Mario Theissen povedal, že cieľom je pravidelný boj o víťazstvá a majstrovský titul. "Dvojité víťazstvo v Kanade a celkovo 11 pódiových umiestnení v roku 2008 nastavili náročný štandard. V roku 2009 chceme udržať našu prvotriednu bilanciu spoľahlivosti a zároveň zvýšiť úroveň našej výkonnosti, takže budeme môcť náš balík udržať vpredu na konzistentnej bázeUvedomujeme si, že mierime extrémne vysoko. Toto je finálny krok v našom vývoji a ten je vo všeobecnosti najťažšie vykonať."
Na koncepte F1.09 sa začalo pracovať vo februári 2008 a zmeny pravidiel pre rok 2009 znamenajú, že monopost sa výrazne líši od svojich predchodcov. Nos je vyššie položený a širší.
Veľké predné krídlo pozostáva z 3 súčastí a rozprestiera sa po celej šírke auta. Na druhej strane zadné krídlo je zreteľne užšie a vyššie položené. Výrazne boli obmedzené rozličné aerodynamické prvky.
Jazdecké zloženie tímu sa nezmenilo, okrem riadnych jazdcov zostáva aj náhradný pilot, 26-ročný Rakúšan Christian Klien. Za koncept F1.09 je zodpovedný Willi Rampf a hlavný manažér BMW Sauber AG,Walter Riedl, bude viesť technické oddelenie na základni vo švajčiarskom Hinwilea bude zodpovedný za vývoj auta. Kým šasi je vyvíjané v Hinwile, KERS je vyvíjaný v Mníchove. Tím okolo Markusa Duesmanna tiež zodpovedá za prípravu motora BMW V8 engine, ktorý musí byť upravený, aby zvládol dlhšiu vzdialenosť. V sezóne 2009 má každý jazdec vyhradené na použitie 8 motorov.
BMW Sauber pre rok 2009 intenzívnu prípravu, keďže sa chcú pokúšiť dosiahnuť ich ambiciózny cieľ. Nové aeroelementy a KERS testovali už veľmi skoro.
"Tím začal pracovať už veľmi skoro na širokej škále zmien,” povedal Heidfeld. “Som presvedčený, že sme v dobrej forme a teším sa na prvé preteky, keď uvidíme, či sa pomer síl vôbec zmenil."
Theissen uzavrel: "Počas trochu rokov odkedy bol tím BMW Sauber F1 sformovaný sme vždy naplnili ciele, ktoré sme si ustanovili a sme presvedčení, že to môžeme v tejto sezóne spraviť znova."
Foto: TU
Zdroj: formula1.com