Správa 8:47 28.3.2009 Autor: FORMULA-1.SK
Výsledok kvalifikácie potvrdil predsezónne očakávanie z testov, ktoré však ešte pred mesiacom neočakával nikto. Tím, ktorý musel odpísať skoro celú zimnú prípravu a hrozil mu zánik, so zlomkom testovacích dní oproti iným tímom, je jednoznačne najrýchlejší.
Na druhý pohľad to až také prekvapujúce nie je. Monopost bol prvýkrát vyvýjaný pod vedením geniálneho Rossa Brawna, s prípravou sa navyše začalo veľmi skoro, keďže Brawn sa rozhodol vývoj minuloročného monopostu odpísať. Honda zrejme môže ľutovať svoje rozhodnutie, veľká investícia z minulého roku by sa im vyplatila.
Pri nepretržitom vývoji by si tím počínal asi ešte lepšie. Honda síce podľa všetkého podobne ako Renault mala v oblasti motorov výkonnostnú stratu, avšak rovnako ako Renaultu by jej bolo umožnené výkon dohnať. Tiež bol tím asi najďalej vo vývoji KERS. Na druhej strane motor Mercedes je podľa všetkého lepší a tím jednoznačne prestavenie monpostu zvládol.
Poslednou skladačkou úspechu sú sporné difúzory. Podobné riešenie má aj Williams a Toyota a podľa všetkého predstavujú výhodu. Tieto tri tímy si pravidlá interpretovali inak a vymodelovali časť vozu ako difúzor pred samotným difúzorom definovaným pravidlami. To mnoho zvyšných tímov považuje za niečo, čo ide proti duchu pravidiel a tak podali protest. FIA je však toho názoru, že pravidlá porušené nie sú, že inžinieri týchto troch tímov šikovne využili medzeru v pravidlách. Podľa všetkého toto riešenie zostane povolené a ostatné tímy a budú musieť prispôsobiť. Definitívny verdikt však zrejme vydá až Odvolací súd FIA.
Samotná kvalifikácia je sklamaním najmä pre tím McLaren-Mercedes. Potvrdili sa výsledky z testov a vyhlásenia vedenia, že McLaren má problémy. Nežiarilo ani Ferrari. Brawn GP dominoval všetkým trom častiam. MIerne sklamaný môže byť Rubens Barrichello, ktorý bol počas prvých dvoch častí, aj počas tréningov rýchlejší než jeho tímový kolega. Je však možné, že má ťažšiu nádrž. Veľmi dobrý výkon podal aj Robert Kubica, od ktorého sa to po tréningoch nečakalo. Ten na rozdiel od svojho tímového kolegu nepoužíval systém KERS (ktorý používal aj Renault, Ferrari a McLaren - zatiaľ sa teda zdá, že je lepšie jazdiť skôr bez neho). Ešte lepší výkon podal Sebastian Vettel, Red Bull však naznačoval dobré výkony aj počas tréningov, hoci najmä zásluhou Marka Webbera, u ktorého je teda tiež konečné umiestnenie miernym sklamaním. Samozrejme veľa závisí od úrovne paliva jednotlivých monopostom
Zajtrajšie preteky budú nepochybne pri pohľade na štartový rošt veľmi zaujímavé.
Poz. |
Č. | Jazdec | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Kolá |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 22 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 1:25.211 | 1:24.855 | 1:26.202 | 19 |
2 | 23 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:25.006 | 1:24.783 | 1:26.505 | 21 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 1:25.938 | 1:25.121 | 1:26.830 | 21 |
4 | 5 | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:25.922 | 1:25.152 | 1:26.914 | 19 |
5 | 16 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:25.846 | 1:25.123 | 1:26.973 | 21 |
6 | 10 | Timo Glock | Toyota | 1:25.499 | 1:25.281 | 1:26.975 | 19 |
7 | 3 | Felipe Massa | Ferrari | 1:25.844 | 1:25.319 | 1:27.033 | 21 |
8 | 9 | Jarno |